You are currently viewing این چیزی است که یک سازمان آماده هوش مصنوعی به نظر می رسد

این چیزی است که یک سازمان آماده هوش مصنوعی به نظر می رسد


هوش مصنوعی مولد از بین نمی رود.

و بسیاری از رهبران منابع انسانی پیش بینی کرده انداین فناوری نوظهور همچنان رهبران را به چالش می کشد زیرا قابلیت های آن در سال 2024 تکامل می یابد.

داده های اخیر مؤسسه بهره وری سازمانی (i4cp) در مورد وضعیت هوش مصنوعی در محل کار، هم پیشرفت و هم حرکت را نشان می دهد. در میان 1300+ مورد نظرسنجی در سه ماهه چهارم 2023، پاسخ دهندگان از سازمان های بزرگتر (آنهایی که بیش از 1000 نفر را استخدام می کنند) نشان دادند که در انطباق با هوش مصنوعی کند هستند.

اما تیم‌های منابع انسانی آن‌ها در حال پیشرفت هستند و شیوه‌های افراد مهمی را اجرا می‌کنند که از توانایی نیروی کارشان برای استفاده مؤثر و ایمن از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

سازمان‌هایی که آماده هوش مصنوعی نیستند – به این معنی که با هوش مصنوعی مولد (GenAI) آزمایش نمی‌کنند یا از آن استفاده نمی‌کنند.از نظر آماری احتمال بیشتری دارند برای گزارش عملکرد پایین بازار، سطوح نوآوری و بهره وری، و محصولات سمی تر.

تحقیقات ما نشان داد که سه عامل برای پذیرش موثر هوش مصنوعی حیاتی هستند: ارتباطات، آمادگی منابع انسانی و برنامه ریزی استراتژیک.

رهبران به وضوح در مورد استفاده کارکنان از هوش مصنوعی مولد ارتباط برقرار می کنند

58 درصد از شرکت‌ها نحوه استفاده کارمندان از هوش مصنوعی را در محل کار خود ممنوع کرده‌اند یا روشن نکرده‌اند.

اهمیت ارتباط واضح در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Bard و غیره، می تواند در محل کار استفاده شود یا خیر، و راهنمایی در مورد اینکه چگونه و برای چه اهدافی باید استفاده شود، نمی توان بیش از حد تاکید کرد. اما واقعیت این است که در بسیاری از سازمان ها اصلاً شفافیتی در این مورد وجود ندارد.

در مجموع 58 درصد از پاسخ‌دهندگان از سازمان‌های بزرگ گزارش دادند که تیم‌های رهبری آنها (1) به کارمندان توضیح نداده‌اند که آیا می‌توانند از هوش مصنوعی مولد در محل کار استفاده کنند، (2) به صراحت آن را ممنوع کرده‌اند، یا (3) خطوط جانبی را قبل از اجرا تحت نظر دارند. این موضوع از زمان مطالعه i4cp در جولای 2023 در مورد این موضوع، کمی تغییر کرده است.

اما فقط به این دلیل که سازمان ها با کارمندان خود در مورد GenAI ارتباط برقرار نمی کنند، یا رهبران در مورد آن مردد هستند، به این معنی نیست که کارمندان به تنهایی جلو نمی روند.66 درصد از پاسخ دهندگان من می گویم بسیار محتمل است یا مطمئن هستند همکاران آنها از ابزارهای در دسترس عموم برای کار بدون اطلاع سازمان استفاده می کنند. همانطور که برخی از شرکت‌ها آموخته‌اند، این یک مسئولیت بزرگ در قبال مالکیت معنوی و اطلاعات حساس شرکت‌ها است – برای مثال سامسونگ، استفاده از ChatGPT توسط کارمندان را ممنوع کرده است و هر ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر پس از نشت داده ناشی از آپلود ChatGPT توسط کارمندی.

آنها تیم های منابع انسانی دارند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند

بین جولای و دسامبر 2023، درصد سازمان‌هایی که منابع انسانی در حال حاضر با هوش مصنوعی مولد آزمایش می‌کنند یا از آن استفاده می‌کنند، 9 درصد از 23 درصد در جولای به 32 درصد افزایش یافت.

تمایل منابع انسانی برای آزمایش یا استفاده از هوش مصنوعی یک اهرم مهم برای HRLT هایی است که به دنبال بهبود موقعیت سازمان خود در مدل بلوغ هوش مصنوعی مولد هستند.

هنگامی که منابع انسانی تخصص موضوعی را ایجاد کرده باشد، احتمالاً بخشی از تصمیمات استراتژیک هوش مصنوعی و نیروی کار خواهند بود، و سازمان به احتمال زیاد دارای شیوه‌های اساسی است (به استراتژی‌های نه استعداد در زیر مراجعه کنید) که از نیروی کاری که می‌تواند به طور ایمن و مؤثر استفاده کند، پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی

رهبرانی که متفکرانه از هوش مصنوعی مولد استقبال می کنند

داده‌های جدید نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که سطوح بالایی از آمادگی منابع انسانی دارند، احتمالاً به همه یا گروه‌های منتخبی از کارکنان آموزش می‌دهند. از آنجایی که چنین آموزشی از متخصصان آموزش و توسعه منابع انسانی ناشی می شود، می توان گفت آمادگی منابع انسانی در کل سازمان نفوذ می کند.

اگر منابع انسانی با هوش مصنوعی آزمایش می‌کند یا از آن استفاده می‌کند، می‌توانید شرط ببندید که آنها آموزش را هدایت می‌کنند تا مطمئن شوید که بخش‌های دیگر نیز می‌توانند.

منابع انسانی بخشی از یک تیم متقابل کارکردی است که بر استراتژی هوش مصنوعی HR متمرکز است، اما نه پیشرو

با توجه به اینکه آمادگی منابع انسانی برای استفاده از هوش مصنوعی یک اهرم مهم با مزایای آبشاری در سراسر سازمان است، به راحتی می توان فرض کرد که رهبر ارشد، مدیر ارشد منابع انسانی، باید مسئول اطمینان از وقوع آن باشد. و این مورد برای تقریباً 15٪ از سازمان ها است.

اما داده های i4cp نشان می دهد که این بهترین ساختار نیست. در حالی که بزرگترین گروه از پاسخ دهندگان (21٪) به i4cp گفتند که در حال حاضر هیچ کس مسئول AI مولد در عملکرد منابع انسانی سازمان آنها نیست، دومین گروه بزرگ (19٪) گزارش دادند که یک کمیته بین عملکردی دارند که با هوش مصنوعی صحبت می کند که HR بخشی از آن است. .

تجزیه و تحلیل ما نشان داد که این کمیته‌های متقابل از نظر آماری در سازمان‌های آماده هوش مصنوعی بیشتر از سازمان‌هایی که یک CHRO یا یک رهبر منابع انسانی مسئول استراتژی هوش مصنوعی در منابع انسانی است، وجود دارند.

گروه‌های متقابل، که اغلب شامل IT، امور مالی، مشاور حقوقی و رهبران ارتباطات علاوه بر منابع انسانی می‌شوند، می‌توانند از هوش جمعی خود برای ایجاد استراتژی‌ها و سیاست‌های بهتر و شبکه گسترده خود برای مشارکت بیشتر و حمایت از کل شرکت استفاده کنند.

آنها نه روش نوآوران هوش مصنوعی را به کار گرفته اند

سازمان‌های آماده برای هوش مصنوعی سازمان‌هایی هستند که رهبران آن‌ها می‌دانند که ساختار و فرآیندهای بنیادی باید قبل از اینکه GenAI به طور مؤثر به کار گرفته شود، وجود داشته باشد. برای این منظور، آنها به طور متفکرانه راه‌حل‌های هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند و از نظر آماری احتمال بیشتری دارد که گزارش دهند:

  • عملکرد بالا در بازار
  • سطوح برتر عملکرد و نوآوری
  • محصولات سالم تر

این سازمان‌ها با صرفه‌جویی در زمان، سطوح بالاتری از بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارزش جدیدی را در قالب محصولات و خدمات بهبودیافته یا جدید اضافه می‌کنند.

i4cp دریافت که نوآوران هوش مصنوعی – آن دسته از سازمان‌هایی که در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته‌تر هستند – به احتمال زیاد درگیر 9 استراتژی زیر. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که سهم فزاینده‌ای از شرکت‌هایی که همه آنها را به جز یکی از این موارد اجرا می‌کنند (که بین ژوئیه و دسامبر 2023 نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است):

نه تمرین AI Invoators

این نه روش ارتباط نزدیکی با عملکرد بازار دارند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا مدل بلوغ هوش مصنوعی را ارتقا دهند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان نشان دادند که سازمان آنها هر یک از اینها را انجام می دهد.

علاوه بر این، از نظر آماری احتمال بیشتری وجود دارد که در سازمان‌هایی که منابع انسانی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، حضور داشته باشند. این بدان معناست که برای تبدیل شدن به یک سازمان آماده هوش مصنوعی، منابع انسانی نیز باید آماده باشد.



Source link