You are currently viewing مشکلات اعتماد سازمانی و عملکرد

مشکلات اعتماد سازمانی و عملکرد


بهره وری نیروی کار در سراسر جهان، همانطور که توسط چندین کشور اندازه گیری شده است، در حال کاهش است.
به نظر می‌رسد هیچ‌کس دقیقاً دلیل آن را نمی‌داند، اما نظریه‌ها فراوانند:

  • بازگشت اجباری به کار باعث شد کارگران بازدهی کمتری داشته باشند
  • ترتیبات کار از راه دور جرقه ای را به “خروج آرام” زده است
  • کارمندان سوخته اند
  • ترک مداوم کار باعث افزایش زمان استخدام شده است
  • بازنشستگی ها افزایش یافته و کارگران کافی برای جایگزینی آنها وجود ندارد
  • مهاجرت سخت تر شد
  • تورم و افزایش نرخ بهره مقصر هستند
  • چرخه ای است – بالا و پایین شدن عملکرد طبیعی است

یک مطالعه جدید توسط موسسه بهره وری سازمانی (i4cp) در مورد وضعیت فعلی بهره وری نیروی کار این را تایید می کند – شکی نیست که برداشت از بهره وری می تواند کاملاً ذهنی باشد و در بسیاری از سازمان ها به طور گسترده ای بین نیروی کار و مدیریت متفاوت است.

نمونه ای از این مورد توسط سازمان عضو i4cp مایکروسافت در گزارش روند کاری خود فاش شد: «کار ترکیبی فقط کار است. آیا ما این کار را اشتباه انجام می‌دهیم؟» هنگامی که مایکروسافت از کارمندان در مورد بهره‌وری خود سؤال کرد و به نوبه خود از رهبران پرسید که آیا معتقدند تیم‌هایشان سازنده هستند، پاسخ‌های بسیار متفاوتی دریافت کردند:

  • 87 درصد از کارمندان گزارش می دهند که در محل کارشان مولد هستند
  • 12 درصد از رهبران می گویند که اطمینان کامل دارند که تیمشان سازنده است

در i4cp، ما مجبور شدیم این موضوع را ابهام کنیم و اخیراً صدها مدیر اجرایی از سازمان‌های سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادیم.

نتیجه یک گزارش جدید با عنوان مناسب است مشکل عملکردکه برخی از علل ریشه ای کاهش بهره وری و مهمتر از آن را بررسی می کند که سازمان ها چه کاری می توانند برای بهبود آن انجام دهند.

این گزارش به طور انحصاری برای اعضای i4cp در دسترس است (غیر عضو، دانلود یادداشت اجرایی)، تصویری از بهره وری را مانند امروز ترسیم می کند، با مثال های موردی که توسط استراتژی ها و داده های تحقیق شده در مورد آنچه برخی از بهترین شرکت ها قبلاً کشف کرده اند، پشتیبانی می شود.

مانند همه نظرسنجی‌های اصلی i4cp، ما داده‌های نظرسنجی را با استفاده از شاخص عملکرد بازار خود تجزیه و تحلیل کردیم، که به ما امکان می‌دهد بین سازمان‌های با عملکرد بالا و پایین بر اساس رشد درآمد، سودآوری، سهم بازار و رضایت مشتری در پنج سال گذشته تمایز قائل شویم.

ابتدا، می‌خواستیم ببینیم از زمانی که جهان از این همه‌گیری خارج شد، برداشت از بهره‌وری چگونه بوده است. ما از شرکت ها یک سوال ساده پرسیدیم: از مارس 2022 تاکنون چه اتفاقی برای بهره وری در سازمان شما افتاده است؟ پاسخ ها تا حدودی به طور قابل پیش بینی با عملکرد بازار مرتبط است:

تغییرات عملکرد از مارس 2022

در حالی که ممکن است پیش بینی این همبستگی ها آسان به نظر برسد، چندین مورد دیگر شگفت آورتر بودند.

بازگشت به کار راه حل جادویی برای بهبود بهره وری نیست

خط مشی مدل کار فعلیاکثر شرکت‌ها امروزه سیاست‌هایی دارند که کارمندان را ملزم می‌کنند در محل کار کنند. داده‌های ما نشان می‌دهد که 64 درصد حداقل در برخی مواقع نیاز به حضور در محل دارند، در حالی که تنها 21 درصد می‌گویند که سیاست‌های انعطاف‌پذیری دارند که به کارمندان آزادی و استقلال می‌دهد تا تصمیم بگیرند کجا کار کنند.

مدیران عامل و سایر مدیران ارشد معمولاً دلایل بسیار رایجی را برای بازگشت به دفتر ذکر می کنند. نزدیک به نیمی (47٪) از پاسخ دهندگان گفتند که سیاست های فعلی برای بهبود یکی از موارد زیر طراحی شده اند:

  1. مشارکت
  2. فرهنگ
  3. بهره وری

اگرچه ممکن است اینها توضیحات معقولی به نظر برسند، اما در داده ها اثبات نشده اند. در واقع، در بسیاری از شرکت ها این عناصر ممکن است از تصمیم RTO آسیب ببینند. تجزیه و تحلیل نشان داد که انتخاب یکی از این سه به عنوان دلیل اصلی برای الگوی کار فعلی یا بسیار ضعیف یا منفی با عملکرد کلی و بهره وری مرتبط است.

بهبود بهره وری مربوط به سیاست الزام آور یا فناوری جادویی نیست. در عوض، اساساً تحت تأثیر ایجاد محیطی است که در آن اعتماد در سراسر سازمان گسترده است.

اهمیت اعتماد

سازمان های با عملکرد بالا اعتماد بیشتری را بین گروه ها ایجاد می کنندهمانطور که مشخص است، اعتماد یک طرفه یکی از مهم ترین عناصر در ایجاد نیروی کار مولد است. تفاوت اعتماد بین سازمان‌های با عملکرد بالا و پایین که با شاخص اعتماد سازمانی i4cp اندازه‌گیری می‌شود، بسیار شگفت‌آور است. پاسخ دهندگان از شرکت های با عملکرد بالا به شدت با پنج بیانیه اطمینان ما با ضریب 3.5 تا 11 برابر نسبت به شرکت های با عملکرد پایین موافق هستند.

به نوبه خود، عدم اعتماد ریشه در بهره وری پایین نیروی کار است. تنها 2 درصد از پاسخ دهندگان از سازمان های با عملکرد پایین به شدت موافق هستند که رهبران ارشد آنها به کارمندان اعتماد دارند و 3 درصد می گویند که کارمندان به رهبران ارشد اعتماد دارند.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که توافق با این پنج عنصر اعتماد، افزایش بهره وری 18 درصد از سازمان های شرکت کننده از زمان شروع همه گیری را توضیح می دهد.

در حالی که اعتماد سازمانی برای بهبود بهره وری حیاتی است، کارهای دیگری نیز وجود دارد که شرکت ها می توانند برای ایجاد یک فرهنگ تولیدی طولانی مدت انجام دهند. نظرسنجی کامل –مشکل عملکرد– چندین استراتژی و ایده اضافی ارائه می دهد و برای اعضای i4cp در دسترس است، در این لینک.

اگر عضو i4cp نیستید، دانلود یادداشت اجرایی یا با ما تماس بگیرید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت شرکتی

آیا می خواهید سایر منابع مرتبط را ببینید؟ کامل را ببینید مشکل عملکرد سری اینجا (فقط اعضا).



Source link